شناسهٔ خبر: 26329 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان خواف خبر داد:

اجرای عملیات شانه‌سازی، ایمن‌سازی، بوته‌کنی و تسطیح در محورهای شهرستان خواف خراسان رضوی

راهداری رییس اداره راه و شهرسازی خواف خراسان رضوی از اجرای عملیات شانه‌سازی و ایمن‌سازی در محور خواف- قائن - برآباد و همچنین گریدرزنی، بوته‌کنی و تسطیح حریم در راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سعید محمودزاده با اعلام این خبر گفت: موقعیت شهرستان خواف به عنوان پل ارتباطی با کشور افغانستان و استان‌های جنوبی کشور از یک سو و وجود معادن بزرگ سنگ آهن سنگان و کارخانه‌های سیمان شهرستان‌های خواف، قاین و تربت‌حیدریه از سوی دیگر، ضمن اینکه از نظر کشاورزی هم دارای صادرات محصولات کشاورزی است، باعث ترافیک بسیار سنگین مخصوصاً در راه‌های مواصلاتی این شهرستان شده است.

وی افزود: اداره راه و شهرسازی شهرستان خواف اقدام به عملیات شانه‌سازی از کیلومتر ۲۹ تا کیلومتر ۳۳ به طول ۴ کیلومتر و عرض ۳ متر کرده است، البته اجرای خط‌کشی و نصب علایم ایمنی مورد نیاز در محور فوق‌الذکر انجام شده بود. 

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان خواف با بیان اینکه محور خواف - تایباد در قوس قبل از روستای برآباد در کیلومتر ۱۷ یکی از نقاط حادثه‌خیز این محور است، گفت: پس از بازدید و بررسی میدانی کارشناسان راهداری، تعریض قوس مربوطه به طول ۲۰۰ متر و عرض بیش از ۵ متر انجام شده است. 

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی منطقه مخصوصاً سیلاب‌های فصلی در فصل بارندگی و رشد بوته و خارها در حاشیه راه‌ها در بقیه فصول سال، بیان کرد: وجود این بوته‌ها و خارها گاهی موجب جلوگیری از دید علایم حاشیه راه می‌شود که به طور مداوم نسبت به تسطیح حریم، رگلاژ و تنظیم شانه‌ها و همچنین گریدرزنی راه‌های شوسه و خاکی روستایی جهت تردد وسایل نقلیه و استفاده‌کنندگان از راه در چند مرحله به طور مداوم در حال انجام است. 

محمودزاده اضافه کرد: گریدزنی راه‌های شوسه و خاکی روستاهای دشت، براکوه، بید پارسی، کلاته ها، ابراهیمی، لاخی، براکا، نهور، چاه مطار، بقسانی و محمدآباد به طول ۱۰۶ کیلومتر به طور مستمر و تسطیح و بوته‌کنی حریم راه‌های اصلی و روستایی به مقدار بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از جمله فعالیت‌های حوزه راهداری اداره راه و شهرسازی شهرستان خواف است. 

وی با یادآوری بارندگی‌های چند ماه گذشته در حوزه استحفاظی شهرستان خواف بیان کرد: به علت بارش‌های مکرر گذشته، اصلاح رویه راه در محل آبنماها و پل‌ها که بر اثر سیلاب آسیب دیده بودند و همچنین تنظیم و مرتب‌کردن علایم ایمنی و شست‌وشوی علایم و تجهیزات ایمنی منصوبه در حاشیه راه‌ها در مسیر شهرستان‌های خواف - رشتخوار، خواف - قاین و خواف - تایباد را از مهم‌ترین اقدامات این اداره برشمرد.

نظر شما